Er is geen leerkrachtvragenlijst binnen de hart en handeninstrumenten. Allereerst staat IEP voor Inzicht Eigen Profiel. We vinden het daarom belangrijk dat de leerling zelf eigenaar is binnen het LVS, daarom laten we de leerling zelf de hart en handen instrumenten invullen (net zoals bij taal en rekenen). Het geeft inzicht in hoe de leerling zichzelf ziet; welke aspecten passen wel bij hem en welke minder? Er is geen goed of fout.
Daarnaast heb je als leerkracht een bepaald beeld van de leerling. Je hebt geen leerkrachtvragenlijst nodig om dit beeld te kunnen vormen, het kost alleen extra tijd. Wij vinden het belangrijker om deze tijd in te zetten voor een waardevol gesprek met de leerling. In de spindiagrammen (resultaten) zie je vast opvallende punten; aspecten waar de leerling erg hoog of juist laag op scoort of aspecten waar jullie een andere kijk op hebben. Deze aspecten zijn belangrijk om met te leerling te bespreken en om (eventueel) samen leerdoelen te formuleren voor de komende periode.
Was dit artikel nuttig?
Artikelen in deze sectie
- Kan ik de doelen van het observatie-instrument printen?
- Welke toetsen en instrumenten bevat het IEP LVS?
- Wat worden de kosten voor het observatieinstrument voor leerjaar 1 en 2?
- Komt er ook een observatieinstrument voor peuters?
- Zijn er ook hart en handen instrumenten voor leerjaar 1 en 2?
- Vullen leerkrachten ook een vragenlijst in bij de hart en handen instrumenten?
- In de zomer kan ik een aantal weken niet toetsen. Waarom is dat? En kan ik hier iets aan veranderen?
- Hoe worden de kosten voor het IEP LVS berekend?
- Komt er in het IEP LVS ook aanbod voor leerjaar 1 en 2 (kleuters)?
- Is het IEP LVS goedgekeurd door de Expertgroep Toetsen PO?