Er is geen leerkrachtvragenlijst binnen de hart en handeninstrumenten. Allereerst staat IEP voor Inzicht Eigen Profiel. We vinden het daarom belangrijk dat de leerling zelf eigenaar is binnen het LVS, daarom laten we de leerling zelf de hart en handen instrumenten invullen (net zoals bij taal en rekenen). Het geeft inzicht in hoe de leerling zichzelf ziet; welke aspecten passen wel bij hem en welke minder? Er is geen goed of fout.
Daarnaast heb je als leerkracht een bepaald beeld van de leerling. Je hebt geen leerkrachtvragenlijst nodig om dit beeld te kunnen vormen, het kost alleen extra tijd. Wij vinden het belangrijker om deze tijd in te zetten voor een waardevol gesprek met de leerling. In de spindiagrammen (resultaten) zie je vast opvallende punten; aspecten waar de leerling erg hoog of juist laag op scoort of aspecten waar jullie een andere kijk op hebben. Deze aspecten zijn belangrijk om met te leerling te bespreken en om (eventueel) samen leerdoelen te formuleren voor de komende periode.
Was dit artikel nuttig?
Artikelen in deze sectie
- Welke devices kan ik gebruiken voor de digitale IEP LVS-instrumenten?
- Wat zijn handige functies in het IEP LVS?
- Welke toetsen en instrumenten bevat het IEP LVS?
- Vullen leerkrachten ook een vragenlijst in bij de hart en handen instrumenten?
- In de zomer kan ik een aantal weken niet toetsen. Waarom is dat? En kan ik hier iets aan veranderen?
- Hoe worden de kosten voor het IEP LVS berekend?
- Is het IEP LVS goedgekeurd door het College voor Toetsen en Examens (CvTE) (voorheen door Expertgroep toetsen PO)?
- Voldoen de hart en handen-instrumenten in het IEP LVS aan de eisen van de inspectie?
- Hoe neem ik ouders mee in de overgang naar het IEP LVS?
- Voor een LWOO-indicatie/het opstellen van een OPP moeten we leerachterstand aangeven. Hoe doen we dat met het IEP LVS?