“Deze vraag zat ook in de vorige toets. Klopt dit wel?”. Dit is een veelgehoorde vraag aan onze IEP Klantenservice wanneer leerlingen snel achter elkaar twee opeenvolgende toetsen maken. Het antwoord is: dat klopt! Om de kwaliteit van de toetsen en de resultaten in het IEP LVS te borgen, bevatten onze toetsen steeds enkele vragen van een andere toets. Deze vragen tellen niet mee voor het uiteindelijke resultaat. We gebruiken deze zogeheten ankervragen om de kwaliteit en de vergelijkbaarheid tussen de toetsen te waarborgen.
3
1
Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 2 van 3
Artikelen in deze sectie
- Mogen leerlingen hulpmiddelen gebruiken tijdens het maken van de toets?
- Kunnen leerkrachten aantekeningen plaatsen bij de doelen/observaties in leerjaar 1 en 2?
- Hoeveel observatiemomenten in leerjaar 1 en 2 plan je per jaar?
- Kunnen in leerjaar 1 en 2 ook doelen van groep 3 geobserveerd worden?
- Is er een mogelijkheid om in het observatieinstrument voor leerjaar 1 en 2 eigen doelen toe te voegen?
- Kun je de observaties voor leerjaar 1 en 2 tussendoor opslaan?
- Komen de doelen voor leerjaar 1 en 2 ook op papier?
- In de ene toets zitten dezelfde vragen als in de andere toets, daarom herkennen de leerlingen sommige vragen. Hoe komt dit?
- Hoe kan ik een resultaat van een leerling verwijderen?
- Waarom heten de toetsen in de middenbouw a en b, en in de bovenbouw versie 1 en versie 2?