Nee, dat moet niet. Maar het kan wel. Het hangt af van de vervolgstappen die je gaat zetten. Mogelijk voldoet het resultaat aan de richtlijn om een lager niveau klaar te zetten, zie hiervoor ons stappenplan vanaf pagina 6. In de resultaten zie je echter op welke domeinen de leerling uitvalt, je weet hoe je deze leerling kan helpen om het getoetste niveau wel te behalen door met deze leerling met die domeinen aan de slag te gaan. Je kunt je onderwijs verder vormgeven en hebt daarom niet nog een toetsresultaat nodig. Het is in dit geval niet nodig om de leerling nog een toets te laten maken.
Is de uitslag "geen resultaat"? Dit betekent dat de leerling te weinig vragen goed heeft beantwoord om een betrouwbare uitslag te kunnen geven. We raden in dit geval altijd aan om een toets van een lager niveau klaar te zetten, zodat de leerling wel een resultaat krijgt.
Was dit artikel nuttig?
Artikelen in deze sectie
- Bij het analyseren kom ik inhoudelijke verschillen tegen tussen versie 1 en versie 2, hoe kan dat?
- Bij een leerling staat ‘geen resultaat’. Wat betekent dit?
- Een leerling heeft minimaal gescoord. Moet ik terugtoetsen?
- Een leerling heeft maximaal gescoord. Moet ik doortoetsen?
- Hoe lees ik de leergroeimeter in het leerlingprofiel?
- Bij het tabblad leergroei en in de dwarsdoorsnede zie ik niets staan. Hoe komt dit?
- Een leerling haalt op een ‘makkelijkere’ toets (<1F-1F-2F) een hogere ontwikkelscore dan op een ‘moeilijkere’ toets (1F-2F). Hoe kan dit?
- Een leerling haalt op een ‘makkelijkere’ toets (<1F-1F-2F) een lagere ontwikkelscore dan op een ‘moeilijkere’ toets (1F-2F). Hoe kan dit?
- Wanneer scoort mijn groep voldoende?
- Hoeveel leergroei mag ik verwachten van een leerling tussen twee toetsmomenten?