De uitslag “geen resultaat” betekent dat de leerling te weinig vragen goed heeft beantwoord om een betrouwbare uitslag te kunnen geven. Vanuit het IEP LVS raden wij in dit geval altijd aan om een toets van een lager niveau klaar te zetten, zodat de leerling wel een uitslag krijgt. Volg hiervoor het schema in het stappenplan. Dit zijn richtlijnen, geen harde eisen. Het is uiteindelijk aan de leerkracht/de school om te bepalen of terug- of doortoetsen zinvol is. Het belangrijkste hierbij is dat je iets doet met het toetsresultaat. Als een leerling een toets van een hoger of lager niveau maakt, pas dan ook je onderwijsaanbod daarop aan.
25
11
Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 18 van 25
Artikelen in deze sectie
- Bij het analyseren kom ik inhoudelijke verschillen tegen tussen versie 1 en versie 2, hoe kan dat?
- Bij een leerling staat ‘geen resultaat’. Wat betekent dit?
- Een leerling heeft minimaal gescoord. Moet ik terugtoetsen?
- Een leerling heeft maximaal gescoord. Moet ik doortoetsen?
- Hoe lees ik de leergroeimeter in het leerlingprofiel?
- Bij het tabblad leergroei en in de dwarsdoorsnede zie ik niets staan. Hoe komt dit?
- Een leerling haalt op een ‘makkelijkere’ toets (<1F-1F-2F) een hogere ontwikkelscore dan op een ‘moeilijkere’ toets (1F-2F). Hoe kan dit?
- Een leerling haalt op een ‘makkelijkere’ toets (<1F-1F-2F) een lagere ontwikkelscore dan op een ‘moeilijkere’ toets (1F-2F). Hoe kan dit?
- Wanneer scoort mijn groep voldoende?
- Hoeveel leergroei mag ik verwachten van een leerling tussen twee toetsmomenten?