De leergroei wordt berekend tussen twee IEP-toetsen die in twee verschillende periodes zijn gemaakt. Als je bij leergroei en in de dwarsdoorsnede niets ziet staan, kunnen er drie oorzaken zijn:
- De uitslag van de toets is 'geen resultaat'. Dit betekent dat de leerling te weinig vragen goed heeft beantwoord om een betrouwbare uitslag te kunnen geven. We adviseren een toets van een lager niveau af te nemen, zie hiervoor ook het stappenplan.
- De leerling heeft nog maar één IEP-toets gemaakt.
- De leerling heeft twee toetsen gemaakt, maar binnen één periode.
In de trendanalyse zie je na één afname de gemiddelde ontwikkelscore van dat leerjaar. De indicatie van de leergroei (licht en donker, groen en blauw) zie je net als bij de leergroei en in de dwarsdoorsnede na twee afnames in twee verschillende periodes.
6
2
Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 4 van 6
Artikelen in deze sectie
- Bij het analyseren kom ik inhoudelijke verschillen tegen tussen versie 1 en versie 2, hoe kan dat?
- Bij een leerling staat ‘geen resultaat’. Wat betekent dit?
- Een leerling heeft minimaal gescoord. Moet ik terugtoetsen?
- Een leerling heeft maximaal gescoord. Moet ik doortoetsen?
- Hoe lees ik de leergroeimeter in het leerlingprofiel?
- Bij het tabblad leergroei en in de dwarsdoorsnede zie ik niets staan. Hoe komt dit?
- Een leerling haalt op een ‘makkelijkere’ toets (<1F-1F-2F) een hogere ontwikkelscore dan op een ‘moeilijkere’ toets (1F-2F). Hoe kan dit?
- Een leerling haalt op een ‘makkelijkere’ toets (<1F-1F-2F) een lagere ontwikkelscore dan op een ‘moeilijkere’ toets (1F-2F). Hoe kan dit?
- Wanneer scoort mijn groep voldoende?
- Hoeveel leergroei mag ik verwachten van een leerling tussen twee toetsmomenten?