Of jouw groep op niveau zit, kun je zien in de voortgangsgrafiek. De dikke grijze lijnen geven de verschillende niveaus aan (3a t/m 5b voor groep 3 t/m 5 en 1F en 1S/2F voor groep 6 t/m 8). Zit jouw groep 5 met de gemiddelde ontwikkelscore tussen de grijze lijnen van 5b en 6a nadat ze de 5b-toets hebben gemaakt? Dan beheerst je groep de doelen van 5b (de SLO-leerdoelen van de tweede helft van leerjaar 5) en zit je groep op niveau. Je kunt ook de lijn van de schoolweging aanzetten, dan kun je zien of jouw groep net zo scoort als andere scholen met dezelfde schoolweging.
12
-2
Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 5 van 12
Artikelen in deze sectie
- Bij het analyseren kom ik inhoudelijke verschillen tegen tussen versie 1 en versie 2, hoe kan dat?
- Bij een leerling staat ‘geen resultaat’. Wat betekent dit?
- Een leerling heeft minimaal gescoord. Moet ik terugtoetsen?
- Een leerling heeft maximaal gescoord. Moet ik doortoetsen?
- Hoe lees ik de leergroeimeter in het leerlingprofiel?
- Bij het tabblad leergroei en in de dwarsdoorsnede zie ik niets staan. Hoe komt dit?
- Een leerling haalt op een ‘makkelijkere’ toets (<1F-1F-2F) een hogere ontwikkelscore dan op een ‘moeilijkere’ toets (1F-2F). Hoe kan dit?
- Een leerling haalt op een ‘makkelijkere’ toets (<1F-1F-2F) een lagere ontwikkelscore dan op een ‘moeilijkere’ toets (1F-2F). Hoe kan dit?
- Wanneer scoort mijn groep voldoende?
- Hoeveel leergroei mag ik verwachten van een leerling tussen twee toetsmomenten?