Het landelijk IEP-gemiddelde is geen norm. Het geeft aan hoe kinderen in Nederland gemiddeld op die bepaalde toets scoren. Focus daarom niet te veel op de ontwikkelscore, maar vooral op de leerdoelen en het niveau. Als kinderen tussen de grijze lijnen van bijvoorbeeld 4b en 5a scoren in de voortgangsgrafiek, beheersen ze de leerdoelen van de tweede helft van leerjaar 4. Dat is mooi, want dat zijn ook de leerdoelen die je hebt aangeboden in de tweede helft van groep 4.
Formuleer je doelen voor de komende periode niet in ontwikkelscorepunten, maar geef aan welke inhoudsdoelen je wilt aanleren. Daar kun je vanuit de lesmethodes mooi op aansluiten. Zie hiervoor ook de toelichtingen bij de toetsen (via Menu > Toetsinformatie).
17
-15
Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 1 van 17
Artikelen in deze sectie
- Een leerling heeft twee keer achter elkaar de maximale score gehaald, waarom is de leerling ondergemiddeld gegroeid?
- Bij het analyseren kom ik inhoudelijke verschillen tegen tussen versie 1 en versie 2, hoe kan dat?
- Bij een leerling staat ‘geen resultaat’. Wat betekent dit?
- Een leerling heeft minimaal gescoord. Moet ik terugtoetsen?
- Een leerling heeft maximaal gescoord. Moet ik doortoetsen?
- Hoe lees ik de leergroeimeter in het leerlingprofiel?
- Bij het tabblad leergroei en in de dwarsdoorsnede zie ik niets staan. Hoe komt dit?
- Een leerling haalt op een ‘makkelijkere’ toets (<1F-1F-2F) een hogere ontwikkelscore dan op een ‘moeilijkere’ toets (1F-2F). Hoe kan dit?
- Een leerling haalt op een ‘makkelijkere’ toets (<1F-1F-2F) een lagere ontwikkelscore dan op een ‘moeilijkere’ toets (1F-2F). Hoe kan dit?
- Wanneer scoort mijn groep voldoende?