We geven nog geen advies in leerjaar 6 en begin leerjaar 7, omdat dit te vroeg is om een betrouwbare voorspelling te geven. De leerling heeft nog twee jaar onderwijstijd om zich te ontwikkelen. De voorspellende waarde van een toets is maximaal 1 jaar. Toch advies geven kan zorgen voor self fullfilling prophecy en is daarom geen eerlijke kans voor de leerling.
14
6
Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 10 van 14
Artikelen in deze sectie
- Bij het analyseren kom ik inhoudelijke verschillen tegen tussen versie 1 en versie 2, hoe kan dat?
- Bij een leerling staat ‘geen resultaat’. Wat betekent dit?
- Een leerling heeft minimaal gescoord. Moet ik terugtoetsen?
- Een leerling heeft maximaal gescoord. Moet ik doortoetsen?
- Hoe lees ik de leergroeimeter in het leerlingprofiel?
- Bij het tabblad leergroei en in de dwarsdoorsnede zie ik niets staan. Hoe komt dit?
- Een leerling haalt op een ‘makkelijkere’ toets (<1F-1F-2F) een hogere ontwikkelscore dan op een ‘moeilijkere’ toets (1F-2F). Hoe kan dit?
- Een leerling haalt op een ‘makkelijkere’ toets (<1F-1F-2F) een lagere ontwikkelscore dan op een ‘moeilijkere’ toets (1F-2F). Hoe kan dit?
- Wanneer scoort mijn groep voldoende?
- Hoeveel leergroei mag ik verwachten van een leerling tussen twee toetsmomenten?