De middenbouwtoetsen zijn gebaseerd op halfjaarlijkse doelen van het SLO, daarom zijn dat a- en b-toetsen. De referentieniveautoetsen zijn gebaseerd op een heel jaar, op basis van de referentieniveaus zijn geen halfjaarlijkse doelen gesteld. Vanaf de referentieniveautoetsen neem je twee keer de toets af van hetzelfde niveau, daarom hebben we van deze toetsen twee verschillende versies gemaakt. Het IEP LVS zet deze versies random klaar.
14
12
Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 13 van 14
Artikelen in deze sectie
- Mogen leerlingen hulpmiddelen gebruiken tijdens het maken van de toets?
- Kunnen leerkrachten aantekeningen plaatsen bij de doelen/observaties in leerjaar 1 en 2?
- Hoeveel observatiemomenten in leerjaar 1 en 2 plan je per jaar?
- Kunnen in leerjaar 1 en 2 ook doelen van groep 3 geobserveerd worden?
- Is er een mogelijkheid om in het observatieinstrument voor leerjaar 1 en 2 eigen doelen toe te voegen?
- Kun je de observaties voor leerjaar 1 en 2 tussendoor opslaan?
- Komen de doelen voor leerjaar 1 en 2 ook op papier?
- In de ene toets zitten dezelfde vragen als in de andere toets, daarom herkennen de leerlingen sommige vragen. Hoe komt dit?
- Hoe kan ik een resultaat van een leerling verwijderen?
- Waarom heten de toetsen in de middenbouw a en b, en in de bovenbouw versie 1 en versie 2?