De middenbouwtoetsen zijn gebaseerd op halfjaarlijkse doelen van het SLO, daarom zijn dat a- en b-toetsen. De referentieniveautoetsen zijn gebaseerd op een heel jaar, op basis van de referentieniveaus zijn geen halfjaarlijkse doelen gesteld. Vanaf de referentieniveautoetsen neem je twee keer de toets af van hetzelfde niveau, daarom hebben we van deze toetsen twee verschillende versies gemaakt.
Het IEP LVS zet deze versies random klaar. Deze versies verschillen qua moeilijkheid niet van elkaar, daarom worden ze verdeeld onder de leerlingen. Een deel maakt versie 1 en een deel maakt versie 2. Bij het volgende toetsmoment wordt automatisch de andere versie klaargezet.
23
17
Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 20 van 23
Artikelen in deze sectie
- Mogen leerlingen hulpmiddelen gebruiken tijdens het maken van de toets?
- In periode 2 neem ik hetzelfde niveau referentietoets af als in periode 1. Een leerling heeft in periode 1 al heel hoog gescoord. Welke toets neem ik nu af?
- In de ene toets zitten dezelfde vragen als in de andere toets, daarom herkennen de leerlingen sommige vragen. Hoe komt dit?
- Hoe kan ik een resultaat van een leerling verwijderen?
- Waarom heten de toetsen in de middenbouw a en b, en in de bovenbouw versie 1 en versie 2?
- Hoeveel tijd krijgen de leerlingen voor een toets?
- Hoe beoordeel je taalverzorging op papier als een leerling een letter in spiegelbeeld schrijft?
- Kan ik vaker een toets afnemen binnen één periode?
- De leerling heeft de toets per ongeluk te vroeg afgesloten, wat nu?
- Kan ik zowel leestechniek als leesexpressie meten met één tekst, of moet ik beide teksten afnemen?