We krijgen zo nu en dan vragen over technisch lezen. Begrijpelijk, want het is een nieuwe manier van toetsen. In deze video neemt IEP-adviseur Daphne je mee in de voorbereiding, afname en de beoordeling van technisch lezen. Als extra hulp bij het beoordelen van leestechniek en leesexpressie, hebben we voor alle toetsen voorbeeldfragmenten toegevoegd aan het beoordelingsmodel.
0
0
Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0
Artikelen in deze sectie
- Mogen leerlingen hulpmiddelen gebruiken tijdens het maken van de toets?
- In de ene toets zitten dezelfde vragen als in de andere toets, daarom herkennen de leerlingen sommige vragen. Hoe komt dit?
- Hoe kan ik een resultaat van een leerling verwijderen?
- Waarom heten de toetsen in de middenbouw a en b, en in de bovenbouw versie 1 en versie 2?
- Hoeveel tijd krijgen de leerlingen voor een toets?
- Hoe beoordeel je taalverzorging op papier als een leerling een letter in spiegelbeeld schrijft?
- Kan ik vaker een toets afnemen binnen één periode?
- De leerling heeft de toets per ongeluk te vroeg afgesloten, wat nu?
- Kan ik zowel leestechniek als leesexpressie meten met één tekst, of moet ik beide teksten afnemen?
- Hoe beoordeel je de onderdelen van technisch lezen? Zijn er hulpmiddelen?