We krijgen zo nu en dan vragen over technisch lezen. Begrijpelijk, want het is een nieuwe manier van toetsen. In deze video neemt IEP-adviseur Daphne je mee in de voorbereiding, afname en de beoordeling van technisch lezen. Als extra hulp bij het beoordelen van leestechniek en leesexpressie, hebben we voor alle toetsen voorbeeldfragmenten toegevoegd aan het beoordelingsmodel.
0
0
Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0
Artikelen in deze sectie
- Mogen leerlingen hulpmiddelen gebruiken tijdens het maken van de toets?
- Kunnen leerkrachten aantekeningen plaatsen bij de doelen/observaties in leerjaar 1 en 2?
- Hoeveel observatiemomenten in leerjaar 1 en 2 plan je per jaar?
- Kunnen in leerjaar 1 en 2 ook doelen van groep 3 geobserveerd worden?
- Is er een mogelijkheid om in het observatieinstrument voor leerjaar 1 en 2 eigen doelen toe te voegen?
- Kun je de observaties voor leerjaar 1 en 2 tussendoor opslaan?
- Komen de doelen voor leerjaar 1 en 2 ook op papier?
- In de ene toets zitten dezelfde vragen als in de andere toets, daarom herkennen de leerlingen sommige vragen. Hoe komt dit?
- Hoe kan ik een resultaat van een leerling verwijderen?
- Waarom heten de toetsen in de middenbouw a en b, en in de bovenbouw versie 1 en versie 2?