Het IEP Leerlingvolgsysteem is een digitale omgeving zodat je als leerkracht zelf bepaalt wanneer je het IEP LVS inzet gedurende het jaar. Je kunt op deze manier toetsen flexibel inzetten en daarmee aansluiten bij de onderwijsbehoefte per leerling. Bovendien zijn de resultaten direct online in te zien.
Doordat het IEP LVS een digitaal systeem is, is er makkelijk een overzicht van de hele klas te krijgen, zijn overdrachten naar het volgende jaar makkelijker en hoeven toetsresultaten niet handmatig te worden ingevoerd. Op deze manier wil het IEP LVS bijdragen aan ontlasting van werkdruk.
Omdat sommige leerlingen het fijner vinden om van papier te lezen, zijn alle leesteksten te downloaden en uit te printen. Voor taalverzorging 3 t/m 5 zijn papieren toetsen beschikbaar. Op deze manier kan je goed aansluiten bij de wensen en de behoeftes van de individuele leerlingen. In de handleiding vind je een overzicht van alle toetsen en kun je zien welke digitaal zijn, en welke op papier beschikbaar zijn.
Hier lees je meer over onze keuze.
Was dit artikel nuttig?
Artikelen in deze sectie
- Vullen leerkrachten ook een vragenlijst in bij de hart en handen instrumenten?
- In de zomer kan ik een aantal weken niet toetsen. Waarom is dat? En kan ik hier iets aan veranderen?
- Hoe worden de kosten voor het IEP LVS berekend?
- Komt er in het IEP LVS ook aanbod voor leerjaar 1 en 2 (kleuters)?
- Is het IEP LVS goedgekeurd door de Expertgroep Toetsen PO?
- Voldoen de hart en handen-instrumenten in het IEP LVS aan de eisen van de inspectie?
- Waarom is het IEP LVS digitaal en niet op papier? Zijn er ook uitzonderingen?
- Op welke apparaten kan het IEP LVS worden afgenomen?
- Hoe neem ik ouders mee in de overgang naar het IEP LVS?
- Voor een LWOO-indicatie/het opstellen van een OPP moeten we leerachterstand aangeven. Hoe doen we dat met het IEP LVS?