Ieder toetsboekje bevat dezelfde vaste set opgaven. Op basis van deze vaste set wordt het eindresultaat van de leerling berekend. Daarnaast bevatten beide toetsboekjes een aantal ankeropgaven en/of een aantal opgaven waarmee Bureau ICE de kwaliteit van de IEP Doorstroomtoets bewaakt. Dit zijn ongeveer 17 opgaven verdeeld over de twee toetsboekjes. Deze opgaven tellen niet mee voor het eindresultaat van de leerling.
Alle leerlingen van een school maken dezelfde versie. Er is een vaste versie beschikbaar voor leerlingen waarvoor een speciale versie (bijvoorbeeld vergrote versie of audio-ondersteuning) aangevraagd is. Dit is altijd versie 1. Het kan zijn dat deze versie afwijkt van de versie die de andere leerlingen in de klas hebben. De afwijking betreft alleen die opgaven die niet meetellen voor het eindresultaat van de leerling.
Was dit artikel nuttig?
Artikelen in deze sectie
- Hoe loggen de leerlingen in op de digitale, adaptieve IEP Doorstroomtoets?
- De digitale IEP Doorstroomtoets is gepauzeerd bij een leerling, wat moet ik nu doen?
- Een leerling krijgt de melding “Inloggen vanaf dit IP-adres is geblokkeerd. Vraag je juf/meester om hulp”. Wat moet ik doen?
- Een leerling kan niet meer in de digitale omgeving van de IEP Doorstroomtoets inloggen want het wachtwoord wordt niet herkend. Waarom lukt dit niet?
- Hoe kan ik de digitale adaptieve IEP Doorstroomtoets pauzeren?
- Hoe kan ik toetsdelen openzetten voor de digitale, adaptieve IEP Doorstroomtoets?
- Waar vind ik de inloggegevens voor de leerlingen van de digitale, adaptieve IEP Doorstroomtoets?
- Wat als de IEP Doorstroomtoets door onvoorziene omstandigheden niet afgenomen kan worden zoals gepland?
- Welke devices kan ik gebruiken voor de afname van de digitale IEP Doorstroomtoets?
- Worden niet ingevulde opgaven in de IEP Doorstroomtoets fout gerekend?