In de tabel zie je hoe alle leerlingen van je school over verschillende leerjaren scoren, qua resultaat en groei. Het getal geeft de gemiddelde ontwikkelscore van de groep weer.
De kleur van het groepsgemiddelde in de trendanalyse wordt bepaald door de ‘hoeveelheid groen/blauw’ (bijvoorbeeld; zijn de meeste leerlingen blauw, dan wordt het vakje blauw) en de ‘hoeveelheid licht/donker’ (bijvoorbeeld; zijn de meeste leerlingen licht, dan wordt het vakje licht(-blauw)).
Voorbeeld: Het schoolgemiddelde in groep 7 is donkergroen. Dat betekent dat de meeste leerlingen in leerjaar 7 de norm hebben gehaald (groen) en dat de meeste leerlingen bovengemiddeld zijn gegroeid (donker).
1
-1
Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 1
Artikelen in deze sectie
- Een leerling heeft twee keer achter elkaar de maximale score gehaald, waarom is de leerling ondergemiddeld gegroeid?
- Bij het analyseren kom ik inhoudelijke verschillen tegen tussen versie 1 en versie 2, hoe kan dat?
- Bij een leerling staat ‘geen resultaat’. Wat betekent dit?
- Een leerling heeft minimaal gescoord. Moet ik terugtoetsen?
- Een leerling heeft maximaal gescoord. Moet ik doortoetsen?
- Hoe lees ik de leergroeimeter in het leerlingprofiel?
- Bij het tabblad leergroei en in de dwarsdoorsnede zie ik niets staan. Hoe komt dit?
- Een leerling haalt op een ‘makkelijkere’ toets (<1F-1F-2F) een hogere ontwikkelscore dan op een ‘moeilijkere’ toets (1F-2F). Hoe kan dit?
- Een leerling haalt op een ‘makkelijkere’ toets (<1F-1F-2F) een lagere ontwikkelscore dan op een ‘moeilijkere’ toets (1F-2F). Hoe kan dit?
- Wanneer scoort mijn groep voldoende?